De tijd vliegt! Nog maar 2 maanden...

28 februari 2016 - Tanjung Bungah, Maleisië

Ik begrijp dat jullie lang hebben moeten wachten op dit verhaal, dus ik heb mijn best gedaan om de afgelopen 5 weken zo uitgebreid mogelijk op papier te zetten (als mijn korte termijn geheugen mij niet in de steek laat vandaag).

21 – 24 januari

Ik zal beginnen bij Singapore.. Pfoe dat begon toch allemaal als een iets minder leuk tripje. Ik vertrok op donderdag ochtend. Angsthaas die ik ben, natuurlijk veelste vroeg op het vliegveld. Dankzij de heerlijke caramel macchiato van de McDonalds begon de dag goed. Singapore in komen was geen probleem (als verwacht) en de vlucht ging heel snel. Eenmaal aangekomen in S’pore ben ik met de taxi naar het Hilton gebracht. Wauuwwww wat een grote stad maar belangrijker.. wat een cool hotel! Tijdens de check-in werd ik toch wel even raar aangekeken want ik kreeg allemaal privileges die normaal gesproken alleen voor HHonors members zijn. Ik kreeg namelijk elke ochtend ontbijt, mocht gebruik maken van de Executive Lounge (waar je gratis eten en drinken kan halen en tot rust kan komen) en ik kreeg 50% korting op in-room-dining en in een groot aantal van de F&B outlets. Ik kon niet wachten om mijn kamer te zien, op de 21e verdieping van het hotel. In mijn kamer heb ik ook even een vreugdedansje gedaan omdat ik het zo tof vond dat ik in het Hilton Singapore verbleef! Ook werd ik verrast met allemaal foto’s van Adele in de kamer en een fotolijstje met een foto van Jeroen en mij op mijn nachtkastje. Francine, de Operations Manager van DoubleTree Penang, heeft namelijk een aantal jaar in Hilton Singapore gewerkt en had housekeeping de opdracht gegeven om mijn kamer te versieren. De foto’s van Adele hebben te maken met een grapje tussen haar en mij wat zo uit de hand is gelopen dat binnen ons team wij bekend staan om onze ‘slechte’ Adele grappen. Waar wij zelf HEEEEEL hard om kunnen lachen gelukkig. Maar goed, mijn aankomst in Singapore was dus top en ik heb mijn eerste dag goed besteed door het hele shopping-gebied te bewandelen en ik heb (alleen) bij een Vietnamees restaurantje gegeten. Op dag 2 ben ik met de HOHO bus mee geweest. Dit was een geslaagde dag waarbij ik alle hoogtepunten in een keer heb kunnen zien, onder andere Marina Bay, China Town, Little India, Singapore Flyer (reuzenrad) en Orchard Road (grootste shoppings-district dat ik ooit heb gezien)! Ik ben bij China Town uitgestapt om te lunchen, fried carrot cake, een van de must-eat gerechten in Singapore en om naar de Buddha Tooth Relic Temple te gaan waar, zoals de naam al verklapt, een tand van Buddha bewaard wordt. Ook dit was weer een geweldige ervaring waarbij ik mijn ogen uitkeek en mij realiseerde hoe bizar de Aziatische culturen wel niet zijn. De tand van Buddha was te vinden op de hoogste verdieping van de tempel (wat weinig mensen weten) en daardoor was het er erg rustig en vredig. Ik mocht helaas geen foto’s maken want als jullie zouden zien hoe groot deze tand wel niet was, zouden jullie begrijpen hoe verbaasd ik was. Ik denk dat een kies van een koe of paard een goede impressie geeft. Na China Town ben ik richting Marina Bay gegaan, waar ook de Gardens by the Bay te vinden waren. Dit was erg indrukwekkend en zo groot dat je er makkelijk een paar uur rond kan lopen. Ik kreeg het gevoel dat ik deel uitmaakte van de filmset van ‘Avatar’. Heel erg Sci-Fi dus! Na een lange dag vol nieuwe indrukken kwam ik rond 7u weer in het hotel aan. Bij aankomst in mijn kamer vond ik een briefje van het Housekeeping Team, met de vraag of ik een hapje wilde eten. Ik heb al Francine’s oud-collega’s leren kennen en heerlijk local gegeten. De derde dag was ook mijn laatste dag. Ik had mij voorgenomen om volledig gebruik te maken van alle faciliteiten van het hotel. Na een uitgebreid ontbijt was ik bij het zwembad gaan liggen met mijn boekje, het zwembad is op de 27e verdieping van het hotel… WAT EEN COOL UITZICHT! Zoals jullie snappen heb ik het alleen vanaf het midden bekeken want ik was te bang om bij het randje te gaan staan… Vervolgens ben ik buiten de deur gaan lunchen met het idee z.s.m. weer terug te gaan om lekker in bad te gaan en daarna in die MEGA badjassen van het hotel verder in mijn boek te lezen. Ook keek ik vanaf het begin al uit naar mijn eerste ‘Room Service’ ervaring. Ik had voor het diner een ‘Beef Burger’ besteld met caramelized onions en cheddar cheese..MMMM! Ik voelde mij een echte prinses dit laatste dagje in Hilton Singapore.

Dankzij Linda en Francine was het een geweldige trip en ik ben erg blij dat ik Singapore heb gezien! (Ook moest ik tijdens de Hop On Hop Off bus tour terug denken aan hoe heart-broken ik was toen Rob en zijn familie naar Singapore verhuisde in groep 7.. Je hoeft niet jaloers te zijn hoor Jeroen, hij is er ondertussen niet knapper op geworden).

29 – 30 – 1 februari

Op 29 januari is er een medestudent, Evelien, aangekomen op Penang om ons team bij DoubleTree te versterken. Aangezien we op dezelfde school zitten kende ik haar natuurlijk wel, maar we gingen niet veel met elkaar om. Dus ik wist niet zo goed wat ik kon verwachten maar keek wel erg uit naar haar komst, want ik kon niet wachten om iemand te hebben waarmee ik in het weekend leuke dingen kan doen of doordeweeks een hapje te eten. Iemand met dezelfde cultuur en die het leuk vind om zoveel mogelijk te zien op Penang. En gelukkig…… We kunnen het erg goed vinden en hebben dezelfde ideeën over het ontdekken van nieuwe plekken.We zijn ook zeker van plan om wat leuke uitjes te plannen. Mijn weekenden zien er eigenlijk altijd wel hetzelfde uit; op zaterdag of zondag boodschappen doen, af en toe naar de gym.. (heel af en toe), lekker in het zonnetje bij het zwembad liggen en buiten de deur lunchen en dineren. Maar nu kan ik dit alles met Evelien doen en we zijn het eerste weekend ook meteen naar George Town geweest en Gurney Plaza. Ook was Claire dit weekend met haar mama en zusje op Penang. Dus we hebben met z’n alle een hapje gegeten bij de Khoo KongsiTempel, waar de ‘Evening of Light’ is elke laatste zaterdag van de maand en dan ook verschillende dans groepen en goochelaars optreden.

6 – 9 februari

CHINESE NEW YEAR…!!!! Voordat het weekend begon hadden we een Chinese New Year Dinner met de eigenaren (Cornerstone), de stakeholders en natuurlijk al ons personeel in het G Hotel (onze concurrentie). Wat een ervaring  was dit ook weer. Het begint met ‘het lied’ waarbij je met een groep mensen rond een groot bord met sashimi en wakame en ander zeewier staat, om vervolgens met z’n alle je stokjes erin te steken en het eten van zo hoog mogelijk te laten vallen (op het bord) en zo blijf je maar doorgaan…. Heel bijzonder! Tijdens dit soort vieringen is het heel normaal om een 8-course Chinese Menu te eten… Ik ben zelf geen groot fan van dit eten omdat 90% jelly/slijmerig is of alle delen van de vis/kip gebruikt worden. Verder was het een geweldige avond waarbij behoorlijk wat mensen dronken zijn geworden (vooral aan de kant van Cornerstone) maar ook waarbij ik iedereen weer op een andere manier heb leren kennen. Natuurlijk heb ik voor Francine tijdens deze avond een liedje van Adele aangevraagd bij de band.. want ja zonder ‘Hello’ is de avond niet compleet.

Ik had al van al mijn collega’s gehoord dat CNY een hele happening is in Maleisië en dat iedereen bij elkaar komt, vooral families, om dit te vieren. Evelien en ik hadden bedacht dat we graag wat wilden zien van dit grote feest dus we zouden op de dagen van CNY, maandag 8 en dinsdag 9 februari, op pad gaan om ons onder de mensen te mengen. Op zaterdag en zondag hebben wel vooral veel gerelaxt en bij het zwembad gelegen. Want op deze dagen stond er file op het hele eiland, wat betekend dat wij nergens heen konden want de bus deed overal 10x langer over.. Maar op maandag moest en zouden we George Town in gaan.. na een busreis die veeeeeeeel-ste lang duurde en nog voller was dan de metro in Londen, kwamen we eindelijk aan. Tot onze verbazing was het doodstil op straat… winkels waren dicht, niemand was buiten en het leek op een normale dag. HUHHH?! Toen bedachten we dat het misschien alleen in bepaalde straten zou zijn, dus we zijn door George Town gaan wandelen, we hebben nog wat ‘Mural Art’ en highlights gezien totdat we (per ongeluk) langs LOVE LANE liepen. Waar we de dragon-dance zagen, pfiewww wat waren we opgelucht dat we toch nog iets van CNY hadden gezien. In de avond zijn we met de bus naar de Kek Lok Si Tempel geweest. Want dat is een must-see tijdens CNY. Ze verlichten dan alle tempels met verschillende kleuren en het is ontzettend indrukwekkend. Het was echt prachtig om te zien en ik ben erg blij dat we dit gedaan hebben. Het leek wel een sprookje!
Op de tweede dag van CNY zijn we in de middag/avond naar het Hot Air Balloon festival geweest. Er zaten gigantische ballonnen tussen en de ‘star of the evening’ was een ballon met: the traditional 3 monkeys ("See no evil, Hear no evil, Speak no evil"). Ook was er een luchtballon uit Nederland (echt heel saai en lelijk..). Toen het donkerder werd was het vooral heel leuk om door een poort heen te lopen waar allemaal geknutselde ballonnen hingen, dit was vanuit alle basisscholen op Penang georganiseerd.

10 – 14 februari

Op 11 februari heb ik met Linda en Clara mijn mid-term evaluation gehad. Dit was een SUPER positief gesprek en voor alle aspecten waar ik op beoordeeld werd kreeg ik een ‘very good’ of ‘excellent’. Wat betreft mijn dagelijkse taken, verantwoordelijkheden, communicatie, algemene en job kennis, samenwerking etc. hadden beide niks aan te merken. Ze vinden dat ik goed in de groep pas en dat ik alles ontzettend goed doe. Ik heb het hele gesprek met een grote glimlach op mijn gezicht gezeten. Omdat er op dit moment geen ‘points of improvement zijn’ hebben we vooral besproken wat ik zelf in de toekomst wil leren en welke richting ik op wil. Dit was een erg interessant gesprek omdat ik het leuk vond om te horen hoe hun pad naar hun huidige functie is verlopen en hoe ik het zelf in gedachten heb. Ze hebben veel tips gegeven en samen zijn we erachter gekomen welke competenties ik nog wil verbeteren en in welke functies ik dat zou kunnen doen. Bijvoorbeeld: relationship management, people management (leiding geven) en nog wat andere. Ook vroeg Linda of ik heb nagedacht over het Hilton Management Taineeship Program: Elevator Program. Dit is een erg zwaar traject voor fresh-graduates, waar alleen de ‘beste’ voor uitgekozen worden door middel van verschillende selecties. Ze liet weten dat mocht ik interesse hebben zij een van de managers binnen dit programma kent en mij wel wilde voorstellen aan deze man. Dit vond ik erg leuk om te horen, aangezien zij dus potentie ziet in mij! Dit is dus zeker nog iets om over na te denken…

Aangezien het ook steeds drukker op wordt op werk en de dagen ook steeds langer worden bestaan mijn weken nu vooral uit werk werk werk... Ik ben op dit moment vooral bezig met ‘Distribution Channel Management’en e-Commerce. Ik ben dus veel bezig en in contact met Online Travel Agencies zoals Expedia, Booking.com en Agoda. Maar ook veel met lead tracking tools, die we gebruiken voor het binnen halen van grote business groepen en weddings! Allerlei verschillende taken waarbij ik elke dag weer wat nieuws leer. In het weekend probeer ik toch ook veel uit te rusten en mezelf weer klaar te maken voor een nieuwe week op werk. Meestal bestaat zaterdag dan ook uit ‘doen wat ik moet doen’ (boodschappen, school etc) en zondag juist rustig aan en in de avond altijd SKYPEN! Al was het in dit weekend op zondag Clara helpen met verhuizen. Ik kan het erg goed vinden met Clara (Business Development Manager) en Francine (Operations Manager), die allebei 35 jaar zijn. Gelukkig komt dit van twee kanten en vragen zij mij dan ook vaak mee om wat te eten/drinken of voor andere uitjes. En aangezien het in goede en slechte tijden is.. hadden Francine en ik maar aangeboden om Clara te helpen met verhuizen. Het was een drukke en vermoeiende maar ook hilarische dag, alle drie zijn we wel in voor een grapje en zo ging het dus de hele dag door… waarbij we tijdens de auto-ritjes dan ook Adele weer KEIHARD hadden aan staan om lekker mee te zingen.

15 – 21 februari

Dit weekend bestond voor Evelien en mij weer uit boodschappen doen, door Gurney Plaza wandelen, zonnen en bij Miami Cafe, het restaurant voor de deur, onze favorite gerecht: Lamb Curry eten met een biertje. Het is echt een top locatie, waarbij je prachtig uitzicht over de zee hebt en het altijd rustig is.. Dit zal wel anders zijn als het hotel open gaat. Het was wel fijn om een weekend te hebben waarin niks moet en alles mag! Zaterdag avond ben ik met Francine, Clara, Evelien en Angela weer lok lok gaat eten, op dezelfde plek als in mijn eerste week op Penang. Ik blijf het toch maar bijzonder vinden en hou het vooral bij de dumplings (geen rauwe inktvis, schelpen, hartjes, lever etc voor mij!!!!) Op zondag heb ik.... *trom geroffel*.....zelfs aan school gezeten!!!! YEAHOE. Ik heb nu in overleg met Linda besloten dat ik mijn research ga focussen op CSR binnen DoubleTree Penang. We gaan namelijk samenwerken met HOPE Worlwide, een charity organisatie die opkomt voor de onderontwikkelde en kansarme kinderen in Penang. Dus dit is iets waar ik me steeds meer mee ga bezig houden.

22 – 28 februari

Afgelopen woensdag, 24 februari, heb ik samen met het Expedia Penang Team en Clara en Linda bij The Wine Shop gegeten en wijntjes gedronken om onze relatie met Expedia te versterken. Lekker netwerken dus.. Aangezien wij erg afhangelijk zijn van Travel Agencies, is het belangrijk dat de relatie goed is. Maar dat is het wel.. het team van Expedia is heel erg hip en vriendelijk en staat open voor alles. En wij 3 dames van DoubleTree zijn natuurlijk ook heel hip en leuk. Het was een top avondje waarbij we veel hebben besproken waar we mee aan de slag kunnen maar vooral hebben gelachen en geroddeld over de hotel industry op Penang. Ook ga ik nog een training volgen om ons hotel zo goed mogelijk in de markt te brengen via Expedia… ik ben benieuwd! Naast het feit dat het erg gezellig was, was ook het eten echt verrukkelijk . Het leek op een Spaans barretje met allemaal tapas, en heerlijke worst. Dit was wel fijn na elke dag altijd maar rijst met kip en groente.. hihi!

Ook heb ik een rondleiding door TeddyVille gehad, het museum dat in het hotel is gevestigd. Het legt door middel van teddy beren de geschiedenis en hoogtepunten van Penang uit. Ik vond het erg grappig omdat er veel herkenningspunten zijn uitgebeeld, bijvoorbeeld Bora Bora, maar ook Kek Lok Si, de food courts met Char Keoy Teow en ga zo maar door!

Het weekend begon weer goed met een heerlijk dagje in de zon en vooral niks doen. In de avond ben ik met Evelien naar Bora Bora gegaan waar we een heerlijke pizza op hebben met een witbiertje erbij! Dat zal ik toch wel missen als ik straks terug naar NL ga. Gelukkig kom ik terug als het wat warmer wordt, ik kan niet wachten om met Jeroen bij een strandtent te zitten en kaasstengels te bestellen (ik denk dat dit de 100e keer is dat Jeroen dit leest/hoort want ik benadruk graag hoe ik er naar uit kijk.. haha).

Het einde van februari is nu aangekomen en toch voelt het als de dag van gisteren, 25 oktober, dat ik op het vliegveld stond en iedereen mee was om mij uit te zwaaien. De tijd vliegt voorbij! Ik heb het nog steeds zo ontzettend naar mijn zin hier. Het is hard werken, en ik maak lange dagen maar het plezier en de verantwoordelijkheden wegen daar meer dan verwacht tegen op! Nog  2 maanden te gaan en dan zijn mama en papa hier om aan een ander avontuur te beginnen, waar ik niet op kan wachten! Ik kijk er heel erg naar uit. En als ik bedenk hoe snel de tijd gaat, zal het niet lang meer duren voordat het eind april is…..

1. Oma Ank:
    Lieve enige kleindochter,
    Wat een lang verhaal over je verre reizen. Heerlijk hoor. Zeer indrukwekkend om het verhaal over je beoordeling te lezen. Wat zullen A&T trots zijn op hun dochter als ze dit lezen. En ik ook. Je reisblog stuur ik door aan Thea, zij geniet er ook zo van. Vandaag is Jens jarig, 20 jaar. Mooie dag om het resiblog nog eens goed te lezen en foto' s te bekijken van je ervaringen. Kus van oma Ank.
  2. A&T:
    28 februari 2016
    Wat leuk om alle verhalen weer te lezen. We hebben er ook zo'n zin in om naar Maleisie te gaan! Wellicht komen we we nog wel even langs. En we zijn ook zo benieuwd of je al vorderingen in je zangkunst hebt gemaakt sinds 'in vuur en vlam' Zo niet, beperk het gerust tot die auto-ritjes. En btw, de moeder van Rob belde net om 1) te zeggen dat ze je zo anders eruit vond zien op die foto met 'hello from the other side' en 2) dat je iets aardiger over haar zoon moet schrijven;-) Tot skypes!
  3. Christa:
    28 februari 2016
    He Kris, wat een leuke blog! En wat een topbeoordeling heb je! Goed gedaan, je mag trots op jezelf zijn.
  4. Oom Chiel:
    29 februari 2016
    Wow, goed bezig. Ik roep je bij deze uit als mijn aller aller aller beste nicht
  5. Oom Chiel:
    29 februari 2016
    Tot snel Adele! Keep up the good work (is Engels voor gewoon doorgaan zo!)
  6. Jeroen:
    29 februari 2016
    Och wat ben ik toch jaloers op je als ik dit allemaal zo lees. En wat ben ik trots op je! Vind het wel jammer dat die Maleisiërs jou zangkwaliteiten niet kunnen waarderen. Jou versie van "Hello" en "Twinkel Twinkel" blijven voor mij nummer 1! Ik heb gisteren een reservering gemaakt op het strand. 17 mei, 10 porties kaasstengels, 2 gin tonics om 16.00.
    En over Rob, jaloers was ik niet! Ik word er gelukkig wel knapper op met de jaren. Spreek je snel weer!
  7. Dylan:
    29 februari 2016
    Hallo lieverd wat een geweldig verhaal en wat een mooie beoordeling wij zijn ook erg trots op je geniet nog maar 2 maanden zijn zo voorbij. Heel veel liefs van ons xxx
  8. Erna:
    29 februari 2016
    Hello on the other site......Wat een lekker lang verhaal weer. Super om te lezen. Net zoals jij aan het aftellen bent is Jeroen dat ook aan het doen hoor. Wat goed van je dat je zo'n super beoordeling had. Nog even doorgaan met werk en vooral nog even genieten van al het mooist wat Maleisië je te bieden hebt. It is just like a movie , it sound just like a song.......
  9. Elly:
    29 februari 2016
    Hi Kristel, wat een leuk verhaal weer en wat super goed om te lezen dat je zo'n super beoordeling hebt gehad. Geniet nog de laatste 2 maanden. Lieve groetjes van ons.
  10. Marco:
    14 maart 2016
    Mooie verhalen en blijf je best doen daar! Meer foto s graag

Groetjes