3 weken in Maleisië, het voelt al veel langer!

16 november 2015 - Pulau Pinang, Maleisië

9 november – 13 november
Een nieuwe week is weer begonnen. Het is toch wel even wennen hoor die lange dagen van half 9 tot half 7 op kantoor. Ik merk vaak dat ik rond een uurtje of 5 denk ‘goh nou dat was me weer een dagje’. En dan mag ik nog 1,5 uur…. Ach, ook dat zal snel genoeg wennen.
Ook ben ik met mijn goede voornemens van 2015 begonnen, goed hè in december?! Ik heb bedacht om elke week 2 keer te sporten in de gym beneden. Op maandag ben ik begonnen. De gym hier heeft best veel apparatuur! Jammer dat alleen de crosstrainer werkt. Lucky bastard I am.. was dat net wat ik wilde doen! Rustig aan beginnen zeggen ze altijd.. dus 30 minuten op de crosstrainer, erna nog 10 minuten op de stepper/stapper of hoe dat ook heet en nog wat gewichten om m’n armen te trainen. Ik moet altijd aan die reclame van sultana denken. Dat die vrouw staat te zwaaien en dat je dat “arm-vet” zo langzaam heen en weer ziet bewegen. Neeee dat wil ik voor zijn! (Ik hoor het je al zeggen pap: “nou verminderen zul je bedoelen”.. THANKS). Ik ben erg benieuwd hoe lang ik dit vol ga houden. Maar zo lang ik nog geen internet in het appartement heb is het een goede manier om de avond-uren door te komen. Al kan ik stiekem niet wachten tot dat ik weer een serie aan kan zetten.

Op dinsdag was het Deepavali in Maleisië. Dit is een van de belangrijkste feesten in het hindoeïsme. Ik zou het even googlen om er een goed beeld bij te krijgen. Maar vanwege deze viering is het ook een officiële vrije dag. Goed begin! Ik ben samen met Swee Ting naar Georgetown gegaan met de gedachte om ‘LittleIndia’ te bezoeken. Want ja waar anders dan in de buurt met de meeste Indische inwoners zal dit feest plaats vinden. Helaas regende het keihard en moesten we schuilen in KOMTAR. Dit is een shopping mall bestaande uit 4 verschillende gebouwen. Aangezien de regen maar niet stopte hebben we hier zo’n 3 uur rond gewandeld en erna zijn we weer richting Batu Ferringhi gegaan.

Op woensdag was het weer een drukke dag op werk. Ik vind de taken ontzettend interessant en ben nu bezig met een bestand dat ‘availability control’ heet. Makkelijk uitgelegd ben ik eerst een paar dagen de pricing strategy van de competitie gaan analyseren en mag ik nu gaan bepalen hoe DoubleTree zich het beste in de markt kan plaatsen met welke prijs levels op welke dagen van welke maand. Volgende week heb ik een gesprek met de General Manager en de Regional Director Revenue Management om deze ideeën te bespreken. Erg spannend!
Op woensdag avond had ik afgesproken met 2 Nederlandse meiden die ook op Penang stage lopen via het MDBC. Zij wonen net voor Georgetown (20 min met de bus) en zijn Front Office trainees bij een boutique hotel. Ik had Swee Ting ook meegevraagd, vind het toch wel zielig om haar alleen in het appartement achter te laten. Het was heel gezellig en we hebben typische Maleisische gerechten gegeten bij Bora Bora beachclub.

Donderdag was een prima dag. Op werk ging alles goed en heb ik genoeg te doen. We hadden weer eens uitgebreid gegeten tijdens de lunch. Eigenlijk doen we dat elke dag omdat het hier normaal is om warm te eten. Toch moet ik wel wennen aan twee keer per dag warm eten, vooral met zulke grote porties. Ik heb in de avond dan ook een kleine salade met een gebakken eitje gegeten. Daarna ben ik, op aanraden van Jeroen, een aflevering van ‘Floortje naar het einde van de wereld’ gaan kijken. Het ging over twee Nederlanders die in de jungle van Peru een dierenopvangcentrum zijn begonnen. Allemaal kijken, het is echt heel gaaf! Daarna heb ik nog lange tijd met Jeroen zitten dagdromen over hoe leuk wij het wel niet gaan hebben als we straks aan onze wereldreis gaan beginnen en hoe graag wij ook bij een charity organisatie willen werken en dan vooral met een focus op het helpen van dieren. En ik vooral met apen!

Vrijdag zijn we weer langs het hotel gegaan. Linda had een afspraak met het bedrijf dat alle bewegwijzering (ik heb het woord 'signage' even door de vertaler heen gehaald zoals je al merkt) in het hotel zal plaatsen. Alle borden waren ter proef opgehangen. Denk aan de borden met pijlen welke richting je op moet voor het toilet of receptie etc. Ik vond het design erg mooi al stonden er nog wel veel spelfouten op en verkeerde benamingen. Maar dit was gelukkig ook als ‘test’. Verder zit er wel wat vooruitgang in de verbouwing maar ik vind het nog steeds erg knap dat ze denken het hotel in december af te kunnen leveren (zie foto’s).  De kamers van de bovenste 3 verdiepingen zijn zelfs al gedeeltelijk gemeubileerd. Maar het zijn in totaal 12 verdiepingen dus ze hebben nog wel even te gaan!

14, 15 november
WEEKEND! Heerlijk weekendje met vooral lekker niks doen. Zaterdag ochtend hebben Swee Ting en ik het appartement goed schoongemaakt. Daarna zijn we naar Gurney Plaza geweest (ja, weer een shopping mall). Hier zijn we naar de nieuwe James Bond film geweest, Spectre! Een kaartje voor de bioscoop kost hier tussen de €2 en €3. Dat is toch niet verkeerd in vergelijking met €12 voor een kaartje bij Pathé. Daarna zijn we boodschappen gaan doen en ik ben zo gelukkig want ik heb avocado’s gevonden, YES! Dus een heerlijke salade met avocado gegeten en daarna, jawel hoor, ben ik weer gaan sporten in de gym.
Op zondag ben ik met Swee Ting naar het strand gegaan. Ze vindt het maar raar dat ik zo graag in de zon wil liggen (en bruin wil worden). Zij vindt het veel te warm in de zon. Dus toen zijn we verplaatst naar het zwembad, waar we lekker hebben kunnen afkoelen en ik stiekem toch nog een beetje zon heb kunnen mee pakken. In de avond heb ik kunnen skypen met papa en mama en met Jeroen! Ik keek er erg naar uit om ze weer even te kunnen zien en spreken.

Er zijn nog veel dingen te doen hier op het eiland. Maar ik wacht het liefst totdat Jeroen hier is, nog maar 4 weken... En dan kunnen we samen op pad en alles gaan ontdekken. Ik kan niet wachten!

1. A&T:
    16 november 2015
    Je kunt altijd nog reisverhalen gaan schrijven. En laat dat internet nou maar gewoon voor wat het is en ga lekker trainen hahahaha Leuk om te lezen deze verhalen!
  2. Dylan:
    16 november 2015
    We hebben genoten van je verhalen liefs oma en opa.xxx.
  3. Oom Chiel:
    16 november 2015
    WOW. Leuk om te lezen Kris. Enne...begreep je hem die James Bond? Hou je availability onder controle he daar!
  4. Oma Ank:
    16 november 2015
    Fijn om weer iets te lezen over je belevenissen kleindochter. Hier is het storm windkracht 8. Gisteren verjaardag Michiel gevierd, 3 kleinzoons aanwezig. Kus uit ver Den Haag.
  5. Erna:
    16 november 2015
    Ik kijk ook altijd graag naar Floortje aan het einde van de wereld en de aflevering in Peru was idd heel bijzonder. Kan me er van alles bij voorstellen om daar vrijwilliger te zijn
    Leuk om je belevenissen weer te lezen, lekker blijven aftellen.....en vooral blijven schrijven.
  6. A&T:
    16 november 2015
    Kind wat kan jij schrijven. Vroeger in je dagboek wilde dat niet altijd lukken haha. Floortje gezien en natuurlijk een enthousiaste Belinda die net 5 weken in Peru geweest is. Dus ik zou zeggen Zuid-Amerika volgend jaar. Droom maar alvast maar vergeet niet te genieten van Maleisië.
  7. Dylan:
    17 november 2015
    Nou lekker zeg. mag ik ook komen
  8. Gert:
    25 november 2015
    Hi Kris, goed om te lezen dat je het zo naar je zin hebt. Je weet: alle bloemen bloeien het best in het buitenland! . Wij zitten nu in de blue mountains en begin hier private tours voor chinezen en Aziaten want die zijn hier teveel en stuur ze allemaal het bos in. Die wereldreis van jullie begint en eindigt in aussie want hier ga je echt niet meer weg: new South Wales , Sydney , Queensland . Je kunt overal backpacken. Een groot natuurpark. Ik maak wel een reisbrochure voor jullie. No worries. Ciao mate. X